Ikona zámek Členská sekce Napište mi Ikona e-mail

Proč nesjednávat pojištění vozidel přes internetové srovnávače?

Proč nesjednávat pojištění vozidel přes internetové srovnávače?

Internetové srovnávače nabízejí možnost sjednání povinného ručení a havarijního připojištění z pohodlí domova, což v dnešní době, která je velmi uspěchaná, zní opravdu lákavě. Navíc se v podstatě všechny...

Internetové srovnávače nabízejí možnost sjednání povinného ručení a havarijního připojištění z pohodlí domova, což v dnešní době, která je velmi uspěchaná, zní opravdu lákavě. Navíc se v podstatě všechny srovnávače chlubí tím, že Vám nabídky porovnají u všech pojišťoven a vyberou tu nejvýhodnější, která Vám bude ušitá přímo na míru. Na pár kliknutí si můžete kvalitně a levně pojistit své vozidlo, všechny nutné dokumenty Vám přijdou do e-mailu a vy tak nikam nemusíte. Zní to skvěle, ale pokud budete pokračovat ve čtení článku, tak zjistíte, že skutečnost je úplně jiná. Proč?

 

Nikdy neuvidíte nabídku od všech pojišťoven

Žádný srovnávač nikdy nezobrazí nabídku všech pojišťoven, které za to stojí. Důvodů může být hned několik. Například strategická spolupráce s určitými institucemi, které srovnávač preferuje. Pojišťovna nechce nebo neumí propojit své systémy se srovnávačem a nebyla by schopná zobrazit korektní nabídku. Ať je důvod jednotlivých srovnávačů jakýkoliv, můžete se spolehnout na to, že se Vám nikdy nezobrazí nabídka všech kvalitních a stabilních pojišťoven, ale jen omezený počet. Pokud tedy hledáte korektní srovnání napříč pojistným trhem, tady se Vám ho nedostane.

Zobrazená cena nemusí být konečná

V případě cenotvorby pojištění vozidla rozhoduje několik faktorů, které online srovnávač nedokáže správně vyhodnotit, nebo je naopak klient nezná a neví, jak je správně vyplnit. Může se jednat například o:

Slevy, díky kterým můžete o peníze spíše příjít

Někdy se pojišťovny snaží být nejlevnější za každou cenu, srovnávače tyto slevy zařadí do nabízené ceny a vy si ani tak nevšimnete, jaké jsou podmínky konkrétní slevy. Pojďme si některé z nich vyjmenovat:

Cenové přirážky

V podstatě každá pojišťovna Vám může dát přirážku na ceně za výbavu vozidla jako je panoramatická střecha, pohon 4x4, dlouhá verze vozidla tzv. Kombi, kožené čalounění, automatická klimatizace, vylepšený entertainment systém apod. Pokud tyto informace nezadáte, může být cena zkreslená a online srovnávač tak opět nabízí pouze orientační cenu.

Vyzkoušeli jsme na konkrétním případě

Na modelovém případě klientky, která si chce pojistit své vozidlo značky Škoda Octavia, rok 2016, 1968 ccm jsme se přesvědčili, jak jednotlivé srovnávače fungují. Klientka chtěla povinné ručení 100/100 mil. Kč, havarijní připojištění na částku 550.000,- Kč se spoluúčastí 5 %, pojištění skel na 15.000,- Kč a rozšířené asistenční služby. Klientka je pojištěna jako řidička již 12 let a jezdí naprosto bez nehod. Online srovnávače v této situaci sloužily spíše jako jakýsi dotazník a tím, kdo cenu ve finále koreloval, byl telefonní operátor, jehož úkolem bylo nabídku dotáhnout do konce.

Finální cena online srovnávačů byla o více než 40% vyšší (konkrétně 9.404,- Kč proti 6.508,- Kč) než po individuálních propočtech u jednotlivých institucí. Důvodem ovšem není to, že by byly online srovnávače o tolik dražší, ale v tomto konkrétním případě srovnávače vyhořely na tom, že neuměly využít slevy za propojištěnost. 

Online srovnávače by měly nabízet jednoduché a rychlé sjednání pojištění vozidel, to ovšem nenabízejí a celkový dojem je spíše takový, že základním principem je získání základních údajů o vozidle zájemce o pojištění a samozřejmě jeho kontaktní údaje. Po získání těchto údajů Vás bude kontaktovat operátor s ještě lepší a tou nejtajnější nabídkou, kterou jinde nezískáte. Už to je odrazující a naprosto to shazuje to, co se od online srovnávačů očekává. Rychle a snadno. Celé nám to připadá stejné jako by někdo zaklepal na Vaše dveře s nabídkou přepočtu pojištění Vašeho vozidla s tou výhodou, že online srovnávače znají okamžik, kdy Vás zrovna cena zajímá.

Ptáme se tedy, proč řešit pojištění svého vozidla s někým, koho vůbec neznáme v situaci, kdy víme, že nám nenabídne kompletní srovnání pojištění napříč trhem, a navíc ne vždy může být schopný nabídnout tu nejvhodnější variantu. Pokud máte svého finančního konzultanta, který je zodpovědný a ochotný, tak se vždy můžete spolehnout, že pro Vás zajistí nižší cenu než kterýkoliv online srovnávač, a to výrazně rychleji a efektivněji.

Pokud se ovšem nemáte na koho obrátit nebo Vás zajímá, jakým způsobem pojištění vozidel řešíme my, tak nás neváhejte kontaktovatvelice rádi Vám zodpovíme všechny vaše dotazy. 


Další články

zobrazit všechny články
Dětské účty a spoření: Jak vychovávat finančně gramotné děti?
25
Zář

Dětské účty a spoření: Jak vychovávat finančně gramotné děti?

V dnešní době je klíčové naučit děti správnému zacházení s penězi již od útlého věku. Zlepšení finanční gramotnosti u dětí je investicí do jejich budoucnosti. S dostatečným porozuměním a podporou mohou děti vybudovat silný finanční základ, který jim pomůže dosáhnout finanční nezávislosti a úspěchu v dospělosti.

Smrt a finance
11
Zář

Smrt a finance

Naši nejbližší, a koneckonců i my sami, tu jednoho dne nebudeme, ale to, co po nás zůstane, bude čekat na ty, kteří nás přežijí. Je to smutná kapitola finančního portfolia, ale stejně jako u jiných aspektů života je potřeba se s ní smířit a připravit se na ni.

Numismatika a sběratelství jako investice
28
Srp

Numismatika a sběratelství jako investice

Sběratelství jako investice? A je vůbec možné, aby se ze sběratelství stala dobrá investice? Každý z nás v životě pravděpodobně již něco sbíral – obzvlášť na našem území jsou v dětství a dospívání sbírky známek, mincí či hokejových kartiček poměrně časté. Sběratelství je hezký koníček. Propojuje zájem o určitou oblast s budováním vlastní osobní sbírky a jejím rozvíjením v čase. Některé oblasti sběratelství v sobě navíc nesou i investiční potenciál, a právě o jedné z těchto oblastí – numismatice, je tento článek.

Napište mi